Verliefd worden is gemakkelijk maar verliefd blijven in een huwelijk is iets speciaals

12813891 500536830133020 2641436768707473223 n

Verliefd worden is gemakkelijk maar verliefd blijven in een huwelijk is iets speciaals. Velen denken helaas dat wanneer ze getrouwd zijn de buit binnen is, niet wetend dat het echte werk pas moet beginnen. Een huwelijk zonder liefde is als een huis zonder muren, op een gegeven moment kan het ineenstorten.

Allah heeft het huwelijk als zegening gemaakt waar velen zegeningen uit kunnen vloeien. Dat betekent dat zowel jij als je partner elke dag aan je huwelijk moet werken. En wanneer jullie met elkaar beproefd worden dan roepen jullie Allah aan om uit de beproeving te komen.

Allah subhanahu wa ta’ala zegt:

“Welke zegeningen jullie ook ervaren, zij komen van Allah. En wanneer jullie gekweld worden, is het tot Hem dat jullie om hulp roepen.”

(Soerat an-Nahl: 53)

Luister goed: Graaf niet in elkaars verleden, verdenk elkaar niet van zaken waar de ogen geen getuige van zijn geweest. Respecteer elkaars tekortkomingen en vul deze aan met barmhartigheid en liefde. Jullie zijn niet zomaar met elkaar getrouwd, Allah heeft jullie bij elkaar gebracht en de shaytan zal er alles aan doen om tussen jullie te stoken. Maar degene die naar Allah luistert zal de valkuilen ontdekken.

Als je met elkaar getrouwd bent dien je elkaar de vrijheid te geven binnen de Wetten van Allah. Dat betekent dat ieder van jullie het recht heeft om zich sociaal te ontwikkelen. Daarnaast is het zeer belangrijk om met elkaar te blijven communiceren en inhoud aan jullie huwelijk te geven. De Profeet Mohammed vrede zij met hem maakte grapjes met zijn vrouw(en), wandelde met ze, kook met ze, sprak samen over het geloof en over het leven met ze, gaf oprechte liefde en zorgde ervoor dat het huwelijk elke dag speciaal was. Allah is met jullie. Make the rest of your life the best of your life!